Momentum Presse : 18 juni 2024

Schrijf u in voor onze persconferentie die zal plaatsvinden op dinsdag 18 juni 2024 in het Jules Bordet Instituut.

Ik schrijf me in

Beste journalisten,

We hebben het genoegen u uit te nodigen voor de persconferentie "Momentum Presse - Geen vakantie voor uw gezondheid", die zal plaatsvinden op 18 juni 2024 van 12:00 tot 15:00 uur in het Tagnon-auditorium van het Jules Bordet Instituut, gelegen aan Meylemeerschstraat 90, 1070 Anderlecht.

Tijdens de zomerperiode schenkt de bevolking vaak minder aandacht aan hun gezondheid, meegesleept door de euforie van de vakantie en de vele sociale activiteiten. Echter, deze periode mag niet synoniem zijn met nalatigheid en het is belangrijk om de juiste gewoonten aan te nemen, zowel voor uzelf als voor uw dierbaren, om gezond te blijven voor, tijdens en na de zomer.

Deze conferentie zal essentiële thema's behandelen die verband houden met de actualiteit, gepresenteerd door uitzonderlijke leden van ons medisch personeel:

• Vroegtijdige opsporing van ziekten en kankers: Dr. Jean-Benoit Burrion (directeur van de screeningskliniek van het Jules Bordet Instituut)
  • Vaccinatie (pediatrisch), de juiste reflex voor de vakantie: Prof. Pierre Smeesters (hoofd van de afdeling kindergeneeskunde van het H.U.B)
  • Bescherming en voorzorgsmaatregelen KNO (zwemmen): Prof. Marc Vander Ghinst (hoofd van de KNO-afdeling)
  • Ooggezondheid (pediatrisch), UV-bescherming en blauw licht: Prof. Lavinia Postolache (adjunct-hoofd van de oogheelkundeafdeling)
  • Algemene gezondheid, de ideale voeding voor kinderen in de zomer: Prof. Sylvie Tenoutasse (hoofd van de afdeling endocriene, metabole en nutritionele ziekten bij kinderen)
  • De zomer en zijn exogene risicofactoren (hitte, luchtkwaliteit, etc.): Prof. Jean-Michel Hougardy (algemeen medisch directeur van het H.U.B)

Een catering zal worden voorzien na de presentaties, evenals de mogelijkheid om de verschillende sprekers te ontmoeten.

Om deze editie zo goed mogelijk te organiseren, vragen wij u vriendelijk om uw aanwezigheid te bevestigen vóór 11 juni aanstaande.

Ik schrijf me in

Wij hopen u bij deze belangrijke gelegenheid te mogen verwelkomen.
Met vriendelijke groeten,

De Communicatiedienst van het H.U.B

Louis Dijon

Communication & Press Officer